Zmiany wprowadzono z powodu: zmiana
Referaty Urzędu Gminy
Urząd Stanu Cywilnego
tel. +48 17 277 71 10 wew. 305
pokój 5
1. Wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego:
- rejestracje urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych,
- prowadzenie innych spraw z ustawy o aktach stanu cywilnego.
2. Zadania z zakresu spraw rodzinno-opiekuńczych:
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz niezbędnych do tego dokumentów,
- sporządzanie aktów małżeństwa jeśli zawierający związek małżeński podlegający prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego w obecności duchownego oświadczą wolę jednoczesnego zawarcia małżeństwa podlegającego prawu polskiemu,
- wyjaśnianie osobom, które zamierzają zawrzeć małżeństwo doniosłość związku małżeńskiego oraz zapoznawanie z przepisami regulującymi prawa i obowiązki małżonków,
- wydawanie pozwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem wymaganego okresu oczekiwania, jeśli przemawiają za tym ważne względy osoby,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa i o złożonych w tym zakresie oświadczeniach, jeśli małżeństwo ma być zawarte w obecności osoby duchownego,
- podejmowanie czynności związanych z odmową przyjęcia oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński lub wydanie zaświadczenia o którym mowa w pkt 5,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński - w przypadkach zagrożenia życia jednej ze stron,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka oraz prowadzenie postępowania związanego z wyborem nazwiska dziecka w przypadkach określonych w kodeksie,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- wykonywanie innych czynności wynikających z ustawy, dla których właściwym jest organ gminy lub USC,
3. Z zakresu kodeksu postępowania cywilnego do USC w szczególności należy:
- ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych w sprawach rodzinnych i opiekuńczych,
- przyjmowanie pism sądowych,
- przyjmowanie pism sądowych w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania,
- wywieszanie w lokalu urzędu ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
- powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
- ustanawianie pełnomocnika w sprawach o przysposobienie,
- udzielanie opinii o wystawieniu na licytację wydzielonej części nieruchomości,
- przyjmowanie obwieszczeń.
Referat Budżetu i Finansów
tel. +48 17 277 71 10 wew. 327, 322, 323, 324, 325
pokoje 22, 23, 24, 25, 27
1. Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy planowanie i wykonywanie budżetu, prowadzenie rachunkowości i księgowości budżetowej, obsługi kasowej, obsługi finansowej urzędu oraz wykonywanie zadań Gminy z zakresu podatków i opłat lokalnych.
2. W zakresie budżetu i księgowości Referat:
- realizuje zadania należące do Skarbnika - głównego księgowego,
- przygotowuje materiały niezbędne do uchwalenia budżetu Gminy i udziela pomocy Wójtowi w wykonywaniu tego budżetu,
- zapewnia obsługę księgową budżetu, prowadzi rachunkowość oraz obsługę kasową Urzędu,
- przygotowuje do wypłaty powstałe należności z tytułu usług, zleceń oraz wynagrodzeń, prowadzi rozliczenia z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i z tytułu podatków od wynagrodzeń,
- uruchamia środki finansowe dla poszczególnych dysponentów budżetu,
- przygotowuje materiały niezbędne do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości oraz materiały niezbędne do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium Wójtowi Gminy,
- sprawuje bieżącą kontrolę i nadzór nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych gminy,
- prowadzi ewidencje mienia komunalnego,
- prowadzi księgi rachunkowe i rozlicza inwentaryzację,
- dokonuje wyceny aktywów i pasywów oraz ustala wynik finansowy,
- przygotowuje i opracowuje sprawozdania finansowe,
- dokonuje umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- wykonuje inne zadania mające związek z budżetem i rachunkowością.
3. W zakresie podatków i opłat lokalnych, Referat prowadzi sprawy związane z wymiarem i poborem podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy szczególności:
- gromadzi i przetwarza dokumentację stanowiącą podstawę wymiaru oraz ewidencji podatników,
- zajmuje się poborem, sprawami inkasa i prowadzi księgowość podatkową,
- gromadzi, przechowuje i bada pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracje podatkowe składane organowi podatkowemu,
- przygotowuje akty administracyjne (decyzje) dotyczące podatków i opłat,
- przygotowuje dane do projektów aktów prawnych (uchwał), a dotyczące podatków i opłat,
- podejmuje czynności zmierzające do egzekucji administracyjnej należności z tytułu zobowiązań podatkowych oraz postępowanie zabezpieczające,
- wydaje zaświadczenia o stanie majątkowym,
- powadzi ewidencję i aktualizuje tytuły wykonawcze,
- przygotowuje materiały i prowadzi sprawozdawczość z realizacji podatków i opłat,
- prowadzi ewidencję i rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT)
- wykonuje inne zadania i czynności wynikające z ustaw, dla których organem właściwym jest Gmina.
Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
Referat Gospodarki Przestrzennej, Rozwoju i Rolnictwa
Radca Prawny
Samodzielne stanowisko ds. ochrony przeciwpożarowej
Samodzielne stanowisko ds. dróg, komunikacji i łączności
Informatyk
Pełnomosnik ochrony informacji niejawnych.
Publikacja dnia: 04.09.2012
Dokument z dnia: 04.09.2012
Dokument oglądany razy: 2 247